Akár egyetlen levél is elég lehet, ha van egy érdekvédő szervezet, amelyik készenlétben áll és azonnal tud reagálni egy ilyen ügyre.

Elsőként a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blogról, majd egy kecskeméti lánytól is értesültünk arról, hogy a kiskunmajsai Jonathermál Gyógy- és Élményfürdő pénztáránál kifüggesztett árlista hátrányosan megkülönbözteti a szivárványcsaládokat. A családi jegy igénybevételének feltételeit magunk is ellenőriztük a fürdő honlapján, ahol a következő szöveget találtuk: „A családi jegy jogosultja: 2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik).”

Ez alapján megállapítottuk, hogy a fürdő jegyárusítási gyakorlata nemcsak az azonos nemű nevelőszülőkkel és gyermekeikkel szemben diszkriminatív, hanem például az örökbefogadott gyermeket nevelő különböző nemű élettársakkal és házastársakkal szemben is. Egyértelmű volt tehát, hogy a fürdő több ponton is megsértette az egyenlő bánásmód jogszabályban rögzített követelményeit (2013. évi CXXV. törvény az egyenlő bánásmódról).

Így szerveződtünk:

A jogsértés miatt szervezetünk levélben fordult a fürdő vezetőségéhez, és kértük, hogy az árlistát és a kedvezmények rendszerét mielőbb igazítsák a hatályos jogszabályokhoz. (Levelünk szintén olvasható a Tékozló Homár blogon.) A fürdő a kérésnek három napon belül eleget tett, és – a családok sokféleségét ezúttal szem előtt tartva – többféle családi jegyet is elérhetővé tett, változatos konstrukciókban. Az árlista jelenleg is megtekinthető a fürdő honlapján.

Kis győzelmünkről néhány hírportál is beszámolt (például itt és itt), a csoport pedig a könnyen elért módosítást azért tudta mégis komoly sikerként ünnepelni és elkönyvelni, mert az pénzben is mérhető, valódi változást hozott az érintettek életébe.

Tags:
0 Comments

Leave a reply

or

Log in with your credentials

or    

Bejelentkezés Facebook nélkül:

Forgot your details?