Az otthonápolók elismeréséért indított kampány — játékos és szakmai — elemzésével megmutatjuk, hogy hogyan lehet sikeres közösségi érdekképviselet/érdekérvényesítést végezni ma Magyarországon. Sokféle formában tanulhatsz a társadalmi kampány során elengedhetetlen csapatépítésről, adománygyűjtésről és a média tudatos használatáról.
Az alábbi programokra számíthattok a Kampánynapon:
Előadás: A „mozgalmi pillanat”önmagában nem elég, a siker eléréséhez fel kell építeni a közösségi infrastruktúrát — írta 2013-ban Sebály Bernadett az akkor induló ápolási dij kampányról szóló cikkében. Mit gondol most a szakértő az ötéves kampány és a jelentős társadalmi támogatással kivívott győzelem után? Sebály Bernadett, A hatalom társadalma vagy a társadalom hatalma? — A közösségszervezés alapjai című könyv szerkesztője a most befejezett szakdolgozatára építi az előadását.
Akciójáték első szakasz: Mivel kezdődik a közösségszervezés? Hát persze hogy az interjúmaratonnal. Jó, jó, jó, de hogy lesz a problémából ügy, és mi az a közös érdek? És különben is, mi a szösz az az akciójáték ???
Akciójáték második szakasz: Aki keres, talál. Amit elrejtettünk: az sok-sok erőforrás és technika. Ha a kitartó kutatás eredményeit sikerül belegyúrnotok a kampánystratégiába, kitalálhatjátok minden idők leghatékonyabb és legkreatívabb nyomásgyakorló akcióját.
Műhelyek, képzések: Az ápolási kampány sikerének egyik titka az, hogy az aktivistái folyamatos tanulással vértezték fel magukat. Egy-egy kampány szinte végeláthatatlan útvesztőjéből csak akkor verekedhetjük ki magunkat sikerrel, ha folyton bővülő, frissülő tudással felvértezve küzdünk meg a felmerülő, problémákkal kihívásokkal.
Profi szakemberek segítenek tökéletesíteni a forrásteremtési stratégiánkat, pontosabban pénzt szerezni.
Szakértőtől tanulhatunk tárgyalási technikákat, és újságíró beszél nekünk arról, hogy vajon mire vetődik rá a média. Konzultálhattok a tapasztalt sok akciót látott szervezőkkel. négy párhuzamos képzés és öt konzulens áll majd rendelkezésetekre a képzési blokkban
Akciójáték harmadik szakasz: Tárgyalás, egyezkedés. A kampány végső győzelme az ápolási kampány esetében is tárgyalóasztalnál dőlt el. Még nem voltál jegyző polgármester, pártelnök, miniszter?- most kipróbálhatod milyen a tárgyalóasztal túloldalán. A csoportok szerepkártyák alapján küzdenek meg egymással. Kiderül mennyire sikerült elsajátítani a meggyőzés és az érvelés művészetét.
Kampányrevű: Ünneplés nélkül nincs győzelem, és egy kutatás szerint évtizedeken át működő csoport sem. Ne rajtunk múljon: lesz szupersztár, konferanszié, tombola és részvétel alapú színpadi show, kórusénekléssel. És minden, ami diszkógömbök alatt előfordul…