Aktuális
A Láncreakció oktatási munkacsoport online felmérésében arra kíváncsi, mennyire felkészültek a szülők, ha ismét online oktatásra kellene átállni, illetve hogyan valósul meg gyermekük iskolájában a digitális oktatás. A kérdőív kitöltéséhez olyan szülők segítségét kérjük, akiknek van általános iskolába vagy középiskolába járó gyermekük. A kérdőív anonim, kitöltése 5 percet vesz igénybe.
A Láncreakció oktatási munkacsoport arra is kíváncsi, hogyan állnak a pedagógusok ahhoz, ha ismét online oktatásra kellene átállni, milyen segítséget kaptak a digitális tanrend kialakításához. A kérdőív kitöltéséhez olyan pedagógusokat keresünk, akik általános iskolában vagy középiskolában tanítanak. A kérdőív anonim, kitöltése 5 percet vesz igénybe.
Láncreakció projekt — oktatási munkacsoport
A Láncreakció projekt a Civil Kollégium Alapítvány és az Esély Labor Egyesület kétéves közös projektje, melynek célja szakmailag megalapozott és széles tömegeket megszólító társadalmi kampányok indítása
A projekt keretein belül alakult oktatási munkacsoport célja, hogy hogy teljes mértékben legyenek biztosítottak az IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) oktatás feltételei Magyarországon. Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy csökkenjenek a járvány által még inkább láthatóvá vált szélsőséges esélyegyenlőtlenségek az oktatási rendszerben. A projekt sikeres működését heti 40 órában közösségszervezők segítik, valamint kommunikációs és adományszervező munkatárs. Csoportunk olyan szervezetekből áll, amelyek az oktatás területén dolgoznak, főként, de nem kizárólag hátrányos helyzetű gyerekekkel.
Tagjaink
A Láncreakció projekt munkatársai közösségszervezőként dolgoznak a programban, ahol számos közösség, csoport, szervezet viszont önkéntes alapon társulva akar együttes erővel tenni egy jobb, egyenlőbb oktatási rendszerért. Az itt felsorolt tagszervezetek semmilyen anyagi ellenszolgáltatást nem kapnak, csupán idejüket, szakértelmüket összeadva tevékenykednek közösen olyan célokért, amelyekben hisznek.
Civil Közoktatási Platform
Láthatatlan Tanoda — Rosa Parks Alapítvány
Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú Egyesület
Pedagógusok Szakszervezete Országos Ifjúsági Tagozat
Szülői Összefogás Gyermekeink Jövőjéért
Civil Kollégium Alapítvány
A csoport története
A Láncreakció projektben az oktatással foglalkozó szervezési folyamatban először több mint 100 emberrel (érintettekkel, szakértőkkel, szervezetek, intézmények képviselőivel) készítettünk interjúkat, amiből világosá vált, hogy melyek azok a problémák az oktatás területén, amelyek a legnagyobb gondot okozzák a családok és a pedagógusok számára. Ezután a Civil Közoktatási Platform rendhagyó találkozójára meghívtuk az összes olyan érintettet, akik az oktatás területén érdekképviseleti munkát folytatnak. Majd ezzel a 38 szervezettel újabb problématérképet készítettünk és a két halmazt összesítettük.
Ezek között kiemelt problémának mutatkozik az oktatáshoz való hozzáférés (minden gyermek kaphasson alapjogainak megfelelően jó minőségű oktatást) és ezzel összefüggésben a differenciált oktatás témaköre (minden gyermek saját életkora, képességei, testi és lelki érettsége szerint tudjon fejlődni és tanulni).
A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális oktatás időszakában a Láncreakció, az aHang és a Láthatatlan Tanoda közös akciójának keretében digitális eszközöket gyűjtöttünk és juttatunk el rászoruló gyerekeknek, hogy a járványhelyzetben se maradjanak le osztálytársaiktól. Az Ablak a Padra kampány keretében 19 településen 350 gyermek részére adományozhattunk az online oktatáshoz szükséges eszközöket.
Emellett június 22-én a “Tanévzáró után a távoktatás tapasztalatairól” címmel szerveztünk online rendezvényt, melyben szakértőkkel közösen értékeltük, hogy mi is történt a 3 hónapos pandémiás időszak alatt az oktatásban.
A tavaszi tapasztalatokból kiindulva 2020 szeptemberében úgy döntöttünk, hosszabb távon is a digitális oktatás feltételeinek megteremtéséért, javításáért szeretnénk együtt dolgozni, ezért az Ablak a padra kampányban résztvevőkkel és az oktatás egyéb szereplőivel, csoportokkal, szervezetek képviselőivel alakítottunk egy munkacsoportot. Ebben a közösségben az ország számos pontjáról pedagógusok, szülők, oktatási szakértők, szociális szakemberek igyekeznek komplex élethelyzetekre komplex, átfogó megoldásokat keresni.
Céljaink
Csoportunk olyan szervezetekből áll, amelyek az oktatás területén dolgoznak, főként, de nem kizárólag hátrányos helyzetű gyerekekkel. Azért küzdünk közösen, hogy a világjárvány közepette a hátrányos helyzetű tanulók lemaradása, a családok és pedagógusok terhei ne növekedjenek a szórványos iskolabezárások, a gazdasági nehézségek miatt.
Közös célunk az is, hogy teljes mértékben legyenek biztosítottak az IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) oktatás feltételei. Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy csökkenjenek a járvány által még inkább láthatóvá vált szélsőséges esélyegyenlőtlenségek az oktatási rendszerben.
Ennek érdekében azt kérjük a kormányzati szereplőktől, hogy tegyenek eleget a saját maguk által kitűzött céloknak, hajtsák végre végre a Digitális Oktatási Stratégiát!
A Digitális Oktatási Stratégia kampányról itt tájékozódhatsz bővebben.
Tanévzáró beszélgetésünkről itt olvashatsz részletesen.
Ha egyetértesz céljainkkal, olvasd el és írd alá nyílt levelünket!
Korábbi nyílt levelünket itt érheted el!